تبلیغات
حقوق تجارت - * بررسی فقهی- حقوقی شركتهای هرمی
سه شنبه 1 اسفند 1391  13:33    ویرایش: - -


بررسی فقهی- حقوقی شركتهای هرمی

ربیعا اسکینی
مهرداد مهربخش
 
پدیده بازاریابی شبكه ای كه در آن واسطه های كاذب اقتصادی حذف می شوند،‏ اساساً امری مفید است؛ لیكن شرکتهایی که در اصطلاح دسیسه های هرمی نام دارند از این عنوان سوء استفاده می کنند. در این شركتها هیچ خبری از تولید،‏ كالای مصرفی و كار مفید نیست و تنها هرم‌هایی را تشكیل می دهند كه در آنها پول افرادی كه در سطوح پائین تر هرم قرار دارند به جیب شركت و افرادی معدود می رود كه در راس هرم قرار می گیرند. شركتهای هرمی به سه دسته تقسیم می شوند: شركتهای جذب سرمایه،‏ شركتهای سرپوش محصولی و شركتهایی كه در آنها هیچ محصول یا خدماتی ارائه نمی شود. در هر كشوری كه قانونی در این زمینه مصوب شده،‏ همگی دال بر جرم بودن این گونه فعالیتها است.


برای دریافت فایل pdf
کلیک کنید.

   


نظرات()  
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

حقوق تجارت